8. aastat Jüri iseseisva elu puzzle nurgatüki Taimariga



1.novembriga sai läbi oluline ajajärk, kuna ühikaboksi kõrval toast kolis välja Taimar. kes on mind aidanud 2011 aasta sügisest ehk ligi 8.aastat. Taimar viis reedel viimase asjana ära jalgratta ja uued Ttü Üliõpilasküla listi kaudu leituda kaks Pakistanist pärit tüüpi kolisid sisse. Nii see elu sõrme nipsuga muutubki soovime me seda või ei. Viimane aeg kirjutada üks tore postitus, mis aitab meenutada seda pikka koostööd. Kogu selle aja on ta olnud, minu nn turvavõrk, kes on mind korduvalt välja päästnud siis, kui kõik muu ümbritsev alt vedanud. Kui tulevikus minult küsida, kes on ideaalne abistaja siis lööb silme ette just tema, sest on olnud kannatlik, rahulik, alati olemas ja lisaks sellele on ka tehnilist taipu, et parandada ka minuga seotud tehnilisi abivahendeid. Tundub, et kuna olen Kassi aastal sündinud siis elu hoiab ja kipub keerulistes oludes tõmbama ligi inimesi, keda sa antud eluhetkel kõige enam vajad ja Taimar oli kahtlemata üks neist. Ma avastasin, et esimese kirja sain Taimarilt 24.august.2011, kui ta mind abistava eriüksuslane mu ellu üles andis  ehk oleme kontaktis olnud ligi 8.aastat see on pikk aeg. Algul ma olin hädas sellega, kes mind aitab, kui vajan vajadusel riiete vahetamist muud taolist päevasel ajal ja Taimar oli kenasti platsis. Antud ajahetkel oli mu kõrvalt ära minemas vend Mart ja hetkel kõrval toas toimetav Tarviga oli koostöö muutunud keeruliseks, sest ta sai mind küll magama aidatud aga tihti ühikasse enam ööbima ei jäänudki. Olen üli tänulik, et ta oli nõus kohe ise tema rolli haarama, kui ma selle ettepanekuga tema poole pöördusin. Selle perioodi jooksul on juhtunud palju. Näiteks segadused enne Hool ja Abi Oü-d olnud tudengitest hommikuste abistajatega, kes vahel sõprade abil saatsid sõna, et hommikul ikkagi ei õnnestu abistama tulla või, kui mul tuli hommikul võimalikult vara tõusta, et Helsingisse koos Valeviga minna ja tema oli ainuke, kes sai mind välja aidata. Vast kõige ektreemsem juhtum oli haiguste periood millest napilt pääsesin, selja valud peale maaaluse parkla pidu või siis, kui ööseks läks elekter meie koridoris ära peale hulle, kes arvasid, et ühika eeskoda on igati õige koht  võimendusega kontserdi maha pidamiseks ja seetõttu olin sunnitud veetma öö kõrval koridoris magades. elektriratastoolis hingamist toetav seade stepslis laadimas.  Antud perioodi jäävad ka õhtused raskused hingamisega, mis tekitas tunde, et kas sellega saabki läbi minu toimekas elu, kuid nagu kassidelgi on mulgi 9 elu, kui teistel oleks minek leian mina ikka võimaluse välja pusida ja nii saabus ellu uus hingamist toetav abivahend Astral 150, mis tänu Taimari tehnilisele taibule kenasti minu ellu õnnestus sulatada. Ei teagi mitu korda on ta, mind päästnud elektriratastooliga viimati aitas näiteks tühjaks läinud rehvi uue vastu vahetada.Tänu temale on need mured möödunud märksa valutumalt ja kiiremini, kui muidu oleks läinud. Ega ma ei teagi, mis pingutusi ja loobumisi on see Taimari jaoks tähendanud, et nii silmapaistva abistaja rolli on pidanud täitma. Taimarilt nõudis see kahtlemata pingutust ja vahel ka närvide mängu, kui suutsin mingi ootamatuse korraltada või olin sunnitud abi paluma, kui ta oli kuhugi kiirustamas.
Kui soov abistajaid säästa ja hoida võimalikult pikkalt soovitan püüda koormust jaotada ja luua süsteem, kus abistamise kohustus ei jääks ühe isiku kanda, sest see on üks esimesi asju, mis hakkab abistamise rõõmu piirama. Teoorias kena aga praktikas märksa keerulisem. Esiteks, kust leida inimesed, kellega järjepidevalt abistamist jagada. Endal oli üsna tavaline mure, et suurele abistajate otsingutele vaatamata jäi tihti pinnale üks inimene. Teine mure, kui sul on nimekirjas mitmeid inimesi on ka suurem võimalus miskit segi ajada. Kolmandaks tähendab uus inimene ka õppimise perioodi, kus kõik paika loksub. Kui soov aktiivset elu elada on oluline mingi osa elust paika saada. Taimari puhul võisin ma kindel olla ,et ta E-N õhtul mind igatahes magama aitab nii ma sain rahulikult oma toimetusi teha ja ei pea sellega pead vaevama. Mäletan liiga teravalt baka algust, kui sa hommikul ei teadnud, kes see õhtul magama aitab siis oli see isegi põnev ja pikemas plaanis aga hakkab vägagi häirima. Äitäh, et  Taimar oli kogu selle ilmatu aja alati taustal abiks minu iseseisva elu puzzle nurgatükina, kes aitas kogu selle aja minu habrast iseseisva elu puzzlet kooshoida. Soovin, et Taimari edasine elu oleks seikluslik ja südamerahus kulgemine.

Ikka soojade soovide ja tänutundega.
Jüri

Kommentaarid